24 December 2016

ANATOMI: AKU BUDAK MEDIK 1.0


Judul: Anatomi: Aku Budak Medik 1.0
Penulis: Shahirah Amalina, Saza S, Zulhafifi Dzulkafli, Shaifulamir, Raihana Nazri, Nusaibah Sallehudin, Nurul Aqilah Mazlan, Siti Amalina Sanusi, Tengku Mujib, Hanna Azman, Safiah A., Jabbar Rahman, Intan Suhana Saaim, Amirah Baharin, Shamirul Afiq, Nabila Shari
Terbitan: KataPilar Books
ISBN: 978-967-13913-3-4
Harga: RM25.00

Tentang Produk:
"Saya mahu berbakti kepada masyarakat."
"Saya ingin menolong orang yang dalam kesusahan."
"Saya ingin mencari penawar untuk penyakit-penyakit kronik."

Juga jawapan kebanyakan calon yang hadir. Begitu meyakinkan, innocent, dan ideal.

Ia glamour. Cepat kaya. Kerja orang-orang pandai. Pelajar cemerlang SPM. Ramai yang menyarung kot putih tanpa menyedari apakah makna dan hakikat di sebaliknya - hanya sensasi yang dimomokkan dalam rancangan bersiri televisyen.

Realitinya, ramai yang melangkah ke kolej perubatan (bahkan keluar sebagai graduan) dengan perasaan berbaur. Dilema yang berat. Antara cita-cita dan minat. Antara desakan keluarga dan tanggungjawab. Tanpa persediaan dan kejelasan.

"Sebelum membantu orang lain, bantulah diri anda sendiri," balas pegawai temuduga berbangsa Irish itu sebelum bersalam dan mengucapkan tahniah.

Ya, catatan pelajar perubatan ini dibukukan untuk membantu anda - memberi input berguna tentang realiti dan expectation yang bakal didepani. Tidak terlalu selesa dan tidak pula terlalu menekan. Matlamatnya memantapkan kesediaan dan kesungguhan agar tak longlai di tengah jalan.

Menjadi doktor tidak pernah mudah. Tetapi setiap yang payah, adalah berbaloi untuk diperjuangkan!
- Dr. Fahd Razy -

Untuk membuat pesanan, SMS/WhatsApp Legasi Oakheart:
+6013.338.5178

0 comments: