12 February 2017

KRIMINAL



Judul: Kriminal: Catatan Seorang Wartawan Jenayah
Penulis: Syahril A. Kadir
Terbitan: Buku Pojok
ISBN: 978-967-1393-9-0
Harga: RM 27.00

Tentang Produk:
 Apa yang terkandung di dalam buku ini hanyalah “sedikit” daripada perjalanan hidup aku sebagai seorang wartawan yang juga “sedikit” itu adakalanya boleh menjadi “lebih”.

Hidup ini penuh rencah dan warna. Hitam dan putih mendasarinya. Menjadi wartawan sebenarnya memberi peluang kepada aku untuk menyusuri dengan lebih dekat hitam dan putih dalam kehidupan. Setiap hari sebagai wartawan jenayah, ada saja berita sedih dan menghibakan yang terpaksa aku tulis, bagi orang baca.

Dan aku sebagai tukang tulis tidak punya pilihan. Melaporkan yang betul dan benar itu satu kewajiban. Buku ini merupakan antara “koleksi” peristiwa-peristiwa yang terpaks aku nukilkan sama ada ia berita sedih atau menjengkelkan.

Bacalah dengan mata dan hati yang terbuka kerana ketika menulisnya, mata dan hati aku tidak pernah tertutup. 

Untuk membuat pesanan, SMS/WhatsApp Legasi Oakheart:
+6013.338.5178

0 comments: